Answered

Herkenbare naam in Google authenticator app

  • 21 January 2022
  • 5 replies
  • 155 views

Userlevel 3
Badge +3

Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd of jullie ook problemen ervaren met de herkenbaarheid van Personio in de google authenticator app. Hierin wordt namelijk de naam en emailadres van de werknemer weergegeven waardoor personio niet herkenbaar is tussen andere profielen die je hebt aangemaakt in de google authenticator app.

Wat mij betreft zou het heel erg helpen als het profiel van personio ook herkenbaar wordt gemaakt door simpelweg Personio in de titel te verwerken.

 

icon

Best answer by Peter Eleveld 27 January 2022, 10:11

View original

5 replies

Userlevel 4
Badge +9

Hoi!

Ik maak ook gebruik van Google Authenticater App, en kan hierin zelf in de app de namen waarvan de authenticator is aanpassen. Zo zouden je collega's dus ook zelf de naam van de ‘authenticatorcijfers’ kunnen aanpassen in Personio ipv de gebruikersnaam van werk.

De aanpassingen doe ik trouwens bij de drie puntjes rechts bovenin de app, ik klik dan op edit, daarna op het pennetje en vervolgens pas ik de naam van het account aan. 

Groetjes,

Wendy

Badge

Helemaal eens met Wendy.

Zie ook de foto die ik heb bijgevoegd.

 

Userlevel 3
Badge +3

Bedankt voor jullie reacties Wendy en Med1do.

Uiteraard had ik zelf ook bedacht om eerst de app zelf door te spitten en te zoeken naar de mogelijkheden die jullie benoemen, maar ik heb deze optie oprecht niet. En nee ik ben geen digibeet.

Ik gebruik de app op een android toestel, mogelijk dat daar een verschil zit?

 

 

Userlevel 1
Badge +1

Hi @Dennis Stolze,
Naar aanleiding van de suggesties van @Wendy en @Med1do heb ik het zelf ook even geprobeerd op mijn Android telefoon. 

Bij Android moet je de naam van het account lang aangeraakt houden, totdat het potlood-icoontje rechtsboven verschijnt. Dan kun je de naam aanpassen. Ik hoop dat dit lukt!

Groetjes,

Peter

Userlevel 3
Badge +3

Dankjewel Peter!

Your reply