Answered

Koppeling met Meesterbaan

  • 16 December 2021
  • 6 replies
  • 53 views

Userlevel 4
Badge +9

Hoi allemaal!
 

Ik zag zojuist dat er bij Personio de mogelijkheid is gekomen om een vacature te promoten bij Meesterbaan.

Nu vroeg ik me af, of er al andere Nederlandse bedrijven zijn, die een koppeling hebben gemaakt tussen Personio en Meesterbaan. Qua efficiëntie zou het namelijk fijn zijn dat de sollicitaties die binnen komen in Meesterbaan ook direct in Personio terecht komen.

Ik hoor het graag!

 

Groeten,

Wendy

icon

Best answer by Peter Eleveld 21 January 2022, 15:55

View original

6 replies

Userlevel 6
Badge +18

Hoi @Wendy,

Ben je nog op zoek naar een andere Nederlandse bedrijf, die een koppeling heeft gemaakt tussen Personio en Meesterbaan?

Als je nog hulp nodig hebt of vragen hebt, laat het ons graag weten. :)

Groetjes,
Daniele

 

Userlevel 4
Badge +9

Hi Daniele,

Het zou tof zijn om iemand te vinden die deze koppeling al heeft! Dat maakt namelijk ons gebruik van Personio nog beter!

Groetjes,

Wendy

Userlevel 1
Badge +1

Hi @Wendy,

Ik ben ook benieuwd of iemand anders via Personio al een vacature geplaatst heeft op Meesterbaan!

 

Als je een vacature via Personio plaatst op Meesterbaan, dan worden sollicitaties ook automatisch doorgezet naar Personio.

In dit artikel kun je wat meer informatie vinden over hoe sollicitaties doorgezet kunnen worden naar Personio (zie vooral het stukje onder External Job Boards):
How to Transfer Applications into the Personio Recruiting Tool

Groetjes,

Peter

Userlevel 4
Badge +9

Hi @Peter Eleveld ,

Dankjewel voor de suggestie. Ik ben iets verder gekomen hoe ik zaken kan inregelen.

Ik wil graag Meesterbaan als externe Jobboard aan Personio koppelen. Wij hebben echter al een betalend account bij Meesterbaan. Het is voor ons dus geen oplossing om bepaalde vacatures los te promoten op een kanaal als Meesterbaan. Dat kost dan, als ik het goed begrijp, € 300,- per vacatureplaatsing bij Meesterbaan.

De oplossing waar je automatisch een publicatie plaatst op een externe Jobboard zou voor ons heel fijn zijn. Mits dit wel loopt via het account dat wij al hebben lopen bij Meesterbaan. Jammer genoeg wordt Meesterbaan daar niet als optie weergegeven en begrijp ik ook niet hoe ik in Personio aan kan geven dat we al een betalend account hebben bij Meesterbaan. 

Weet je of het in de toekomst wel mogelijk is om Meesterbaan via een automatische publicatie kan koppelen aan Personio?

Groetjes,

Wendy

Userlevel 1
Badge +1

Hi @Wendy,

Fijn om te horen dat je wat verder bent gekomen!

Op dit moment wordt Meesterbaan inderdaad niet ondersteund voor auto-posting. Ik zal doorgeven aan ons Product Team dat dit een gewenst jobboard is, maar kan helaas niet garanderen dat dit binnenkort toegevoegd zal worden. Dit heeft vooral te maken met de populariteit van de jobboard en of een koppeling technisch mogelijk is.

Je kunt voor een bestaande vacature op Meesterbaan wel een tracking link toevoegen zodat sollicitanten in Meesterbaan doorgestuurd worden naar het sollicitatieformulier op de Personio carrièrepagina. Dit betekent dat de sollicitanten automatisch terecht komen in Personio.
Zie hier meer informatie over hoe je een tracking link kunt toevoegen:
Using Tracking Links for External Recruiting Channels

Groetjes,

Peter

Userlevel 4
Badge +9

Hi @Peter Eleveld,

Fijn dat je het door kan geven!

We hebben op onze vacatures in Meesterbaan staan, dan sollicitanten direct naar onze vacaturepagina op de website worden verwezen. Zo komen de sollicitaties toch snel in Personio terecht.

Een extra efficiëntieslag is wanneer we ook daadwerkelijk bij het plaatsen van een vacature op Personio, dat deze direct ook op Meesterbaan wordt geplaatst. Ik hoop dat het in de toekomst mogelijk is!

Groeten,

Wendy

Your reply