Skip to main content

Hoi allemaal,

Hoe gaan jullie om met de inzichtelijkheid van contractperiodes van werknemers?

Wij hebben regelmatig oproepkrachten in dienst die we op een later moment als fulltime medewerker in dienst nemen. Het arbeidsverleden als oproepkracht telt mee in de ketenregeling, maar kunnen we niet goed inzichtelijk maken in de huidige situatie. Het nieuwe dienstverband is niet duidelijk in te stellen en te gebruiken, zonder dat de oude/echte indiensttredingsdatum verloren gaat. Ik zou dit graag duidelijk willen kunnen inzien op een vergelijkbare wijze als hieronder:

• 01-01-2020 tot 31-12-2020 - oproepkracht (of ander type dienstverband) - bepaalde tijd
  • 01-01-2021 tot 31-12-2021 - werknemer -  bepaalde tijd
  • 01-01-2022 - werknemer - onbepaalde tijd

Andere bijkomende voordelen hiervan zijn dat je de verlofrechten en eventuele andere arbeidsvoorwaarden of processen hierop af kunt stemmen.

Dit zou echt enorm schelen t.o.v. wat Personio nu biedt.

Ik hoor graag of andere mensen tegen dezelfde problemen aanlopen of dat er mogelijk goed workarounds zijn.

Hoi!

Ik begrijp je vraag niet volledig. Ikzelf loop niet tegen dit probleem aan, wij werken niet met oproepkrachten.

Zelf zou ik denken in de hoek van het gebruik maken van documenten of de geschiedenis van de medewerkers. Daarin kan je direct zien of een medewerker een bepaalde ‘geschiedenis’ heeft doorlopen. 

Dit zijn alleen geen zaken die je volgens mij kan exporteren of in de medewerkerslijst op kan filteren. Dan zou je dat per medewerker langs moeten gaan. 

Je zou wel je 'lengte proeftijd’ kunnen inzetten als de tijd die ze hebben gehad als oproepkracht.

Ik ben benieuwd welke oplossing je uiteindelijk gaat vinden!

Groetjes,

Wendy

Hi Dennis, 

Wij hebben een attribute toegevoegd met ‘number of contracts’. Bij iedere contractverlenging wijzigen we dit zodat we weten hoeveelste contract het is.

Daarnaast kan je idd altijd nog checken in de documents of history tabs.

Gr Tim

Hi,

Wij hebben het attribuut ‘historische indienstdatum’ toegevoegd, die kun je dan invullen als iemand na een periode weer terug in dienst komt. Je kunt ook attributen toevoegen als ‘contract 1’, ‘contract 2’, ‘contract 3’ en op die manier de hele geschiedenis van iemand bijhouden. Is maar net wat je handig en overzichtelijk vindt.

Groeten, Marielle

Dankjewel voor het delen van jullie ervaringen/workarounds. @Tim @marielle.van.wieringen @Wendy 

Dit kan ik zeker gebruiken om het iets overzichtelijker te maken.

Toch ben ik van mening dat Personio op dit vlak nog een hoop ontwikkeling te gaan heeft. Er blijven op deze manier veel mogelijkheden onbenut.

Your reply