Skip to main content

Welkom allemaal! 🇳🇱 

This is a dedicated group for all our Community Members based in the Netherlands, or working for a Dutch Company. 

It’s a special place where you can chat, network, and discuss HR Topics that are particularly relevant to the Dutch Market (e.g. Dutch Labour Law, HR Strategy, Recruiting) but also best practices about using Personio in the Netherlands. 

Basically, we want to bring the Dutchies together! 😊 

Can I speak Dutch here? 

Yes, this is a bilingual group, so you can write in Dutch or English - as you prefer! 
Ik heb zelf drie jaar in Nederland gewoond, dus kan ik wel verstaan en óok een beetje Nederlands praten. En mijn collega @Peter Eleveld is moedertaalspreker! 

Stel jezelf voor in een reactie!
Welke thema's wil je graag bespreken met andere Personio gebruikers en HR-professionals in Nederland?
/
Feel free to introduce yourself below!
What topics would you like to discuss with other Personio Users in the Netherlands?

Best,
Daniele

I’ll start. My name is Daniele! I am originally from Italy, but lived in several different countries and am now based in Germany, where Personio was founded.

As a Community Manager, my job is to help our members establish meaningful connections, and of course to help them out whenever they’re in need. What I love about my job is that this community is so international. 😊

My favorite HR topic is employee engagement & well-being, which is a key driver when it comes to talent retention.

OK, let me try a bit in dutch: ik kom oorspronkelijk uit Italië, maar ik ben opgegroeid in West-Duitsland, dicht bij de grens met Limburg.  Ik heb drie jaar in Nederland gestudeert - in Leiden & Den Haag. Daarna heb ik twee jaar gereisd en ben toen naar Duitsland verhuisd om te werken.

Looking forward to hear about you!

Hi iedereen en in het bijzonder @Daniele!

Ik ben Wendy en ben allround HR Manager bij een bètaonderwijsinstituut, WisMon in Utrecht. Sinds deze zomer maken wij gebruik van Personio - en zijn ontzettend blij met hoe Personio haar ATS-flow heeft ingericht. Onze sollicitantenstroom wordt zo een stuk inzichtelijker. 

Het leukste en meest uitdagende aan mijn functie is om facetten die bij HR komen kijken, onder aandacht te brengen bij de organisatie. Zowel de directie/ management én alle andere collega's. Wij zijn een groeiende organisatie, waar ik de HR strategie en beleid vanaf de grond mag opbouwen. 

Ik vind deze Nederlandse community binnen Personio een goed idee. Ik hoop dat we elkaar verder kunnen helpen met zaken rondom Personio en wellicht ook andere HR kwesties. 

Tot snel!

Hallo iedereen, en vooral @Wendy en @Daniele,

Mijn naam is Peter en ik kom uit het noorden van Nederland. Net als @Daniele heb ik ook in een aantal verschillende landen gewoond. Tot voor kort woonde ik nog in Zweden en nu woon ik in Ierland waar ik vaak in het kantoor van Personio ben te vinden in Dublin.

Sinds September werk ik in de Service afdeling bij Personio. Ik vind het erg leuk en uitdagend om complexe vragen tot op de bodem uit te zoeken. Naast Nederlandse Personio gebruikers help ik ook Engelstalige gebruikers.

Ik had geen ervaring met HR, dus toen ik bij Personio kwam werken ging er een wereld voor me open! Het is ontzettend interessant om te zien hoe alomvattend HR eigenlijk is!

Ik hoor graag van jullie!

Hallo, ik ben Amy en werk als HR Backoffice medewerker en Recruiter bij Cadac Group. Een bedrijf van ongeveer 250 mensen groot. We hebben sinds januari van dit jaar Personio, zelf zat ik ook in het team wat gewerkt heeft aan de opbouw en implementatie van Personio. 

Your reply