Aankopen van verlofdagen

  • 30 November 2022
  • 7 replies
  • 75 views

Badge

Onze medewerkers hebben de mogelijkheid om een aantal verlofdagen aan te kopen. Dit wordt na akkoord van de leidinggevende dan over een x-aantal maanden met het loon verrekend. Dit heeft dus gevolgen voor het verlofsaldo en het salaris over x maanden. We zien dit liever niet als een handmatig proces, maar als een geautomatiseerd proces. Heeft iemand zoiets al eens geimplementeerd?


7 replies

Userlevel 4
Badge +9

Hoi Armand,

Wij hebben het proces niet geautomatiseerd. Ik denk dat dit in Personio (nog) niet kan. Hierin zou je namelijk moeten rekenen met het dagloon.

Onze salarisadministratie heeft eens het aankopen van meerdere verlofdagen verrekend met de vakantietoeslag in mei/ juni. Zo hoef je de aangekochte verlofdagen niet maandelijks te verrekenen met het salaris. Wellicht dat dit de zaken alweer wat versoepeld. 

Groetjes,

Wendy

Badge

Het gaat me niet zozeer om de berekening, maar ik wil wel graag een workflow, die 2 dingen doet:

  1. doorgeven aan het salarispakket dat er dagen verrekend moet worden over een aantal maanden (Zodat het slarispakket de berekening kan maken)
  2. het verlofsaldo bijplussen

Hmm volgens mij ook niet, of je moet zoals voor onboarding een template inrichten? Dan dmv een ‘attribuut’ een workaround maken waarbij je aangeeft of iemand er gebruik van maakt. Dan wordt het alleen lastig als je veel vrije keuze geeft denk ik? Je kan wel aanvullende accrual policies maken - maar dan misschien wel handmatig toekennen?

Mocht je er met Personio uitkomen, ben ik wel benieuwd! Wij hebben er ook wel interesse in.

Userlevel 6
Badge +18

Dankjulliewel @Wendy en @Michelle-peopleculture voor jullie antwoorden ❤️🤗

Hoi @Armand, als je nog hulp nodig hebt, laat het ons weten :)

 

Groetjes,
Daniele

Badge

Tja, het antwoord is dus, dat het niet kan.

Userlevel 6
Badge +18

Thank you for submitting this idea. If anybody agrees, they can upvote :)

 

 

Badge

@Wendy @Michelle-peopleculture  willen jullie dit idee svp upvoten. link hierboven.

Your reply