Skip to main content

Lang durige afwezigheid - administratie

• February 2, 2022
  • 2 replies
  • 134 views

Forum|alt.badge.img+1

Hi allemaal,

Ik vroeg me af hoe jullie om gaan met de administratie aangaande lang durige afwezigheid (bijv. door ziekte). De arbodienst houdt uiteraard bepaalde aspecten bij, maar intern voeren wij natuurlijk ook gesprekken met de medewerkers, bedrijfsarts etc. 
Maken jullie voor het overzicht hiervan gebruik van Personio of onderhouden jullie die administratie op een andere manier?

Hoor graag jullie inzichten,

Bedankt,

Lauren

2 replies

VeerleBierens
Explorer
Forum|alt.badge.img

Hi Lauren,

Momenteel hebben wij ook een langdurig zieke medewerker die aan het re-integreren is. Ik heb deze medewerker ziekgemeld voor de hele maand in Personio en geef in de opmerking aan voor hoeveel procent zij per week ziek is en voor hoeveel procent zij weer werkt. Dan weet de salarisadministratie voldoende mbt de salarisbetaling.
Daarnaast hebben wij nog een systeem van onze Arbo-dienstverlening. Hierin vermeld ik alles qua opbouw uren en voortgang. 

Zowel in Personio bij de ‘documenten' van de medewerker, als in het systeem van de arbodienstverlener upload ik alle documenten rondom het ziekteverzuim (PvA, eerstejaarsevaluatie, Arbo deskundig onderzoek etc).

Hopelijk heb ik je hiermee wat verder geholpen en een inzicht gegeven hoe wij het doen!

Gr. Veerle

Forum|alt.badge.img+10

Hi!

Het klopt dus dat je in Personio niet het ziekteverloop (percentage ziek/beter) kunt registreren anders dan in het opmerkingenveld?

Groeten, Marielle