Hoi allemaal!
Ik vroeg me af of er andere organisaties zijn die ook een pensioenregeling (lijfrenteverzekering) in de 3de pijler hebben voor hun werknemers.
Met de nieuwe pensioenwet is zojuist het pensioenpercentage in de 3de pijler van 13% gestegen naar 30%. Dit betekent dat de kosten voor de werkgever opeens verdubbelen.
In mijn organisatie hebben we de regel dat we als werkgever 2/3de van de pensioenruimte van een werknemer bijdragen. Met de nieuwe pensioenwet zijn we ook weer aan het kijken hoe we dit mogelijk anders kunnen inregelen voor de werknemers. Immers, door de jaarlijks stijgende AOW-premie, wordt de pensioenruimte voor een werknemer (wanneer deze op hetzelfde salaris blijft) elk jaar lager. Hierom zitten we te denken dat we overstappen naar dat we een percentage obv het brutojaarsalaris + 8% vakantiegeld. Wij zaten te denken aan een percentage tussen de 5 - 10%.
Nu ben ik op zoek naar andere werkgevers die ook op deze manier het pensioen inregelen en welke percentages zij geven aan de werknemers.