Skip to main content
Answered

No approval for holidays necessary

• December 7, 2023
  • 6 replies
  • 353 views

Forum|alt.badge.img+10

Hi,

If we don’t want an approval for holiday requests, what is the best way to do it?

Give the employee edit rights? Or make the employee responsible for the approval of their own requests?

Help us out!

Best answer by International Support Team

Hi @marielle.van.wieringen 

In verband met je vraag: ​​​​“Als we geen goedkeuring willen voor vakantieaanvragen, wat is dan de beste manier om dat te doen?

De medewerker bewerkingsrechten geven? Of de medewerker verantwoordelijk maken voor de goedkeuring van zijn eigen verzoeken?”

Antwoord: 
Als er geen Goedkeuringsworkflow is ingesteld in Instellingen > Goedkeuringen en als de medewerker Voorstelrechten heeft in Instellingen > Medewerkersrollen, dan wordt het verzoek automatisch goedgekeurd zonder dat dit via een goedkeuringsworkflow gaat. 

Question: “If we don’t want an approval for holiday requests, what is the best way to do it?

Give the employee edit rights? Or make the employee responsible for the approval of their own requests?”

Answer: If there is no approval workflow setup in Settings and if the employee has Propse rights than the request will be approved automatically without going to an Approval workflow. 

Hier kan je meer informatie terugvinden over: Toegangsrechten.

Groeten,

Sofia 

6 replies

• Getting Started
  • December 7, 2023

Hoi Marielle,

Ik antwoord gewoon in het Nederlands ;-)

Volgens mij werkt dit zo:

Je kunt per verlofsoort aangeven of er een attest (goedkeuring) nodig is.

Via Instellingen / afwezigheid kun je dit per verlofsoort instellen.

Ben je zo geholpen?

• Getting Started
  • December 7, 2023

Nog een aanvulling: als je via medewerkersrollen de medewerkers rechten geeft om verlofsoorten te bewerken, kunnen ze zelf hun saldo aanpassen. En dat lijkt me niet de bedoeling ;-)

Forum|alt.badge.img+10

Hoi Marielle,

Ben je zo geholpen?

Hi, 

een attest is volgens mij bedoeld als een soort van bewijsstuk voor je verlof. Dus bijvoorbeeld een briefje van de dokter dat je ziek bent die je kunt uploaden bij je ziekmelding. 

Ik ben dus echt benieuwd hoe je ervoor kunt zorgen dat er geen goedkeuring nodig is voor een verlofaanvraag.

Groeten, Marielle

Forum|alt.badge.img+10

Nog een aanvulling: als je via medewerkersrollen de medewerkers rechten geeft om verlofsoorten te bewerken, kunnen ze zelf hun saldo aanpassen. En dat lijkt me niet de bedoeling ;-)

Lijkt mij ook niet inderdaad. Hopelijk heeft Personio hier een antwoord op! @ConorCunningham 

Forum|alt.badge.img+10

Hoi Marielle,

Ben je zo geholpen?

Een attest is iets anders, dat is bedoeld als een soort bewijsstuk voor het aanvragen van je verlof. Bijvoorbeeld een doktersverklaring bij een ziekmelding.

Hi @marielle.van.wieringen 

In verband met je vraag: ​​​​“Als we geen goedkeuring willen voor vakantieaanvragen, wat is dan de beste manier om dat te doen?

De medewerker bewerkingsrechten geven? Of de medewerker verantwoordelijk maken voor de goedkeuring van zijn eigen verzoeken?”

Antwoord: 
Als er geen Goedkeuringsworkflow is ingesteld in Instellingen > Goedkeuringen en als de medewerker Voorstelrechten heeft in Instellingen > Medewerkersrollen, dan wordt het verzoek automatisch goedgekeurd zonder dat dit via een goedkeuringsworkflow gaat. 

Question: “If we don’t want an approval for holiday requests, what is the best way to do it?

Give the employee edit rights? Or make the employee responsible for the approval of their own requests?”

Answer: If there is no approval workflow setup in Settings and if the employee has Propse rights than the request will be approved automatically without going to an Approval workflow. 

Hier kan je meer informatie terugvinden over: Toegangsrechten.

Groeten,

Sofia